Actualitate 21.04.2022
162Vizite
“Dăm astăzi în trafic primii kilometrii din drumul expres Craiova-Pitești! Este vorba de 18,5 kilometri din lotul 2, adică segmentul Robănești – Piatra Olt. Asta înseamnă că șoferii vor ocolii orașul Balș și traficul de aici se va diminua considerabil.
Este doar unul dintre cele trei obiective importante de infrastructură rutieră din Oltenia ce au fost priorități ale liberalilor, încă din Guvernul Ludovic Orban, apoi Florin Cîțu și acum Nicolae Ciucă. Pe lângă drumul expres Craiova-Pitești ce prinde astăzi contur, durata studiul de fezabilitate pentru drumul de mare viteză Filiași-Lugoj s-a micșorat, iar pentru Craiova-Filiași-Târgu-Jiu s-au făcut pași importanți.
Așadar, deschidem astăzi prima porțiune de centură, la Balș, este vorba de primul drum expres, respectiv Lot 1 km 17+700 – km 36+200 din Tronsonul 2. În scurt timp vom da în trafic și Lotul 2 al Tronsonului 2.Este doar începutul dezvoltării drumurilor din Oltenia și mă bucur că și prin această etapă, continuăm capitolul modernizării rutiere din sudul țării” ,a menționat deputatul PNL, Ștefan Stoica.
Cât privește drumul de mare viteză Filiași-Lugoj, este îmbucurător faptul că durata studiilor de fezabilitate s-a micșorat. Astfel, au fost postate deja în SEAP anunțurile licitațiilor pentru studiile de fezabilitate necesare celor 4 loturi ale drumului de mare viteză Filiași – Drobeta Turnu Severin – Domașnea – Caransebeș – Lugoj, ce va avea 230 km. Sunt termene decente, ce permit realizarea acestui drum în timp rezonabil! Astfel:
Lotul 1: Filiași-Drobeta Turnu Severin (70 km), 18 luni
Lotul 2: Drobeta Turnu Severin – Domașnea (65 km), 26 de luni
Lotul 3: Domașnea-Caransebeș (45 km), 22 de luni
Lotul 4: Caransebeș-Lugoj (50 km), 18 luni
Lotul Craiova-Filiași face parte din al treilea obiectiv de investiții promovat de liberalii doljeni și care este deja licitat. Specialiștii sunt în teren, se fac foraje și se lucrează intens! Valoare angajamentului din POIM (2014 -2020) este de 27,5 milioane de lei. Este un pas important pentru proiect, deoarece arată decizia Comisiei Europene de a finanța și construcția acestui drum de mare viteză, potrivit anunțului făcut de către deputatul PNL, Ștefan Stoica.